Vans – jak to się zaczęło? Krótka historia marki

Ikona miejskiego stylu rodem z Kalifornii!

Poznajcie historię amerykańskiej marki, która podbiła świat swoimi trampkami.

Brand został założony w 1966 roku przez Paula Van Dorena w Anaheim, wtedy funkcjonował pod nazwą Van Doren Rubber Company. Na początku swojej działalności firma nie miała żadnych zapasów i produkowała buty na zamówienie, z czasem realizacji wynoszącym jeden dzień. W tym okresie powstała klasyczna linia marki – Vans-Authentic. Od tego momentu firma zyskiwała coraz większą popularność, a jej znakiem rozpoznawczym stał się prosty, minimalistyczny fasom i masywna wulkanizowana podeszwa. Buty dedykowane były przede wszystkim fanom skateboardingu, surfingu, BMX, snowboardingu dlatego pojawiły się takie rozwiązania jak: podwójne szwy i wzmocniona przednia część obuwia.

W krótkim czasie moda na Vansy opanowała całą Kalifornię, co zaledwie w ciągu 10 lat pozwoliło marce na otwarcie ponad 70 salonów tylko w jednym stanie. Co więcej, produkty Vans dystrybuowane były za pośrednictwem dilerów w całych Stanach Zjednoczonych, jak i zagranicą.

Myśląc o historii marki przychodzi nam na myśl prosty model trampek, masywna, gumowa podeszwa i kolorowe płótna. Takie były jej początki. Obecnie w kolekcjach amerykańskiego brandu pojawiają się zarówno te klasyczne modele, jak i nowe interpretacje sprawdzonych fasonów. Marka nie boi się eksperymentować z kolorami i ciekawymi wykończeniami, które wyróżniają produkty Vans spośród innych propozycji.

Amerykańska firma wypracowała sobie na tyle mocną pozycję, że buty Vans rozpoznawalne są od razu, nie ma wątpliwości z jakimi produktami mamy do czynienia. Brand bardzo trafnie uderza w gusta młodych ludzi, którzy stawiają na styl i wysoką jakość produktów.

Popularna linia Authentic, Sk8-Hi czy Era idealnie wpisuje się w niezwykle modny obecnie styl streetowy, który powstał z połączenia trendów mody sportowej i casual.

Bez przesady można powiedzieć, że Vansy są  ikoną miejskiego stylu!

Wy też uwielbiacie takie trampki? 🙂