W latach ’50 i ’60, czyli w czasach największego boomu jazzu, rock’n’rolla, rocka i rozwoju młodzieżowych kontrkultur takich jak bitnicy, modsi, czy hipisi, trampki stały się jednym z ulubionych rodzajów obuwia kontestującej i zbuntowanej młodzieży, jednym z synonimów niezależności i nieskrępowanej woli. Trampki były symbolem rewolucyjnych przemian kulturowych i społecznych jakie zaszły w tamtych czasach. Od tego momentu utożsamiane są z symbolem niezależności i buntu, a dzięki temu moda na noszenie tych prostych sportowych butów obiegła cały świat. Choć w swojej historii wypierane były przez inne modele, to trampki nie straciły swojego znaczenia butów kojarzących się ze stylem hippie, a później punk. W ostatnich latach na nowo zyskały ogromną popularność i przeżywają prawdziwy renesans. Noszą je największe gwiazdy, co szybko podchwyciły osoby śledzące trendy w modzie. Widać je nie tylko na ulicach, ale i na wybiegach, gdzie pojawiają się najróżniejsze interpretacje pierwszego wzoru.
Zobaczcie propozycje z nowej kolekcji jesiennej, w której królują mocne, rock’n’rollowe motywy graficzne, ćwieki, nity i militarne nawiązania.
Motywy zwierzęce nadal są niezwykle modne. Tutaj w wersji czarno-białej, z pomarańczową wkładką i intensywnie różowymi sznurówkami.
Cętki to ponadczasowy wzór, który wraca do kolekcji znanych marek jak bumerang.
Po ten motyw bardzo chętnie sięgają firmy kierujące swoją ofertę do młodych ludzi stawiających na mocny, zauważalny styl. Absolutny hit, dodadzą ostrego charakteru każdej stylizacji.
Modne, metalowe akcenty ożywiają design obuwia. Nity, dżety i ćwieki to jeden z popularniejszych dodatków do charakternych ubrań, butów i akcesoriów, jaki przewijał się w kolekcjach w ciągu co najmniej 4 sezonów. Trend nadal mocno się trzyma w jesiennej kolekcji Converse 2013.
I na końcu trampki w supermodny motyw moro. Popularny od lat wzór nie starzeje się, od lat wykorzystywany jest w kolekcjach topowych marek lifestyle.